Patiënt van de maand November

Dit is Sarah, onze bijzondere patiënt van de maand November. Waarom Sarah onze bijzondere patiënt is leest u hieronder.

Sarah is een Europees Korthaar van 12 jaar oud. Sarah is bij de huidige eigenaren komen wonen, omdat de vorige eigenaar helaas niet meer thuis kon blijven wonen. Sarah moest hier schijnbaar erg aan wennen en is helaas weggelopen. Dit is eind Oktober gebeurd. Mogelijk ging ze op zoek naar haar 'oude huisje'. Dit is natuurlijk erg vervelend en je gaat je snel zorgen maken. Zou er wat ergs gebeurd zijn? Of zit ze misschien ergens opgesloten?
Sarah heeft wel een chip en de huidige eigenaren hadden haar al snel als vermist gerapporteerd.

Mocht u zelf in een onverhoopte situatie als dit terecht komen dan kunt bij de volgende punten uw huisdier als vermist opgeven:

  •  bij uw dierenarts
  • via de databank waar de chip geregistreerd is (bijvoorbeeld NDG, Petlook, Backhome, etc.)
  • bij de lokale dierenambulance (dierenasiel)
  • op amivedi.nl (hier kunnen vermiste én gevonden dieren geplaatst worden)

Wat ook belangrijk is om te realiseren is dat niet alle katten met een halsband buiten lopen. Deze kan namelijk niet getolereerd worden door de kat of de eigenaar voelt zich er niet prettig bij in verband met het gevaar om ergens achter te blijven haken. Een chip is dan ook zeer waardevol. Het is een uniek nummer dat gekoppeld is aan u en uw huisdier.

Wonderbaarlijk genoeg kwam er op 27 November een vrouw bij ons binnen met een gevonden kat. En nu mag u 3x raden wie deze kat was? Het was Sarah! Wij hebben de chip uitgelezen en haar zo kunnen herleiden naar de eigenaar. Natuurlijk hadden we zo snel mogelijk contact gelegd met de eigenaar om dit fijne nieuws te brengen. Sarah was ongedeerd en had hier in de opname gezeten totdat de eigenaar haar kwam ophalen en had al lekker wat water en voeding gehad. Dit bewijst maar weer dat een correct geregistreerde chip zeer belangrijk is. Na een maand vermist te zijn geweest is Sarah dus gelukkig weer heelhuids thuisgekomen en dat is toch wel een verhaal om met jullie te delen!

Mocht u nu twijfelen of uw huisdier een chip heeft of wilt u er een laten plaatsen? Neem dan gerust contact met ons op!

Contactinformatie praktijk

Dierenkliniek Enschede

Terug
  • Ma
    08.30 - 17.30 uur
  • Di
    08.30 - 17.30 uur
  • Wo
    08.30 - 17.30 uur
  • Do
    08.30 - 17.30 uur
  • Vrij
    08.30 - 17.30 uur
  • Za
    Gesloten
  • Zo
    Gesloten

Contactinformatie bij spoedgevallen

Bel a.u.b.:

053 - 430 58 05
Terug

Vind ons hier:

Brinkstraat 234 7541 AV Enschede Wij werken uitsluitend op afspraak.
ontvang een routebeschrijving via Google Maps
Terug

Bel dit nummer bij spoedgevallen:

053 - 430 58 05